2013. szeptember 10., kedd

Játék konyha hokedliből, sajátkezűleg





Sokan mondják, hogy a lányommal nagyon hasonlítunk egymásra. Egy dologban viszont fényévnyi távolságra vagyunk egymástól: ő az alig 4 évével vérprofi a főzésben, én csak kezdőként kullogok mögötte.
  Így ha már egy kis séffel élünk együtt - még ha textil virsliből és dominóból főz ebédet- gondoltam egy kis konyha igazán jár neki. Felmértem a piacot, majd eldöntöttem horror áron nem veszek se műanyag, se fa konyhát. Majd csinálok neki egyet, hokedliből.

Játék konyha hokedliből

Hozzávalók:
-         natúr fa hokedli/ülőke
-         4 db kicsi fogas
-         4 db szekrény gomb (fekete vagy piros)
-         vékony drót
-         kb. 16 db kicsi U szög
-         kb. 4 db facsavar
-         vízbázisú fehér festék
-         fekete festék
-         lakk
-         fúró, csavarhúzó, kalapács, ecset és körző vagy valamilyen kerek tárgy a tűzhely főzőlapjának megrajzolásához
 
Elkészítés:
  1. A natúr fa hokedlit mázold le két rétegben a fehér festékkel.
  2. Ezt követően a tetejére, az ülőkére körzővel rajzolj köröket. Én egyforma méretűeket rajzoltam.  Fogd a fekete festéket és fest be a köröket. Ezzel el is készültél a főzőlappal; indukciós főzőlap naná :D :D
  3. Ha megszáradt a festék mindenhol, lakkal kend át az egész széket, így véded, időt állóbbá teszed a készített tárgyat.
  4. Jelöld be a tűzhely gombjainak a helyét, majd fúróval készítsd el a lyukakat és rögzítsd a szekrény gombokat. Ha nagyobb lyukakat fúrsz elő, az ajtógombot még tekerni is tudja a leendő kis szakács, akár mint az igazi tűzhelyét.
  5. Rajzold be a fogasok helyét is, majd facsavarral rögzítsd őket.
  6. A sütő rész kialakításához kalapáccsal üsd be a szék belső lábtartó részébe az U szegeket, majd a vékony drótot fűzd át az egymással szemben lévő szögek között. Ha elkészültél a rácsozattal lényegében készen is vagy. Lehet több akasztót is használni, de festhetsz is rá mást is, órát, további gombokat.

Persze nincs konyha fenti szekrény, de legalább valami pakolós rész nélkül. Így az IKEA-ban kapható fa (natúr) fűszerpolcot színre festettem, lelakkoztam és a sütő előtti falra rögzítettünk hármat ezekből. Itt elférnek a poharak, a vágódeszkák, a további kellékek. Biztos, ami biztos egy pár szöget ide is beütöttem, ki tudja, mi minden felszerelése akad még egy kis szakácsnőnek.
Jó barkácskodás!
Borsa




További ötletért, inspirációért látogass a BorsaBox Facebook oldalára!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...