2014. február 6., csütörtök

Kincsesdoboz - Decoupage Vmorsy


Belépve a társasházba, két ajtó előtt állva vacilálok melyik lakásba is kell becsöngetnem. Aztán észreveszek egy decoupage-olt képet a falon és rögtön tudom ide jöttem. Széles mosollyal és munkára készen, kötényben fogad Orsi. Nem, nem főzni jöttem: Decoupage magánórára jelentkeztem be Orsihoz, a Decoupage Vmorsy létrehozójához.


Kép: Decoupage Vmorsy Facebook


Egy nap mennyi időt töltesz decoupage-olással?
- Változó, de minimum 7 órát. Akár mint egy irodában. Meghatároztam egy munkaidőt magamnak, ez reggel 9-től délután 4-ig tart. Persze ballagási és karácsonyi időszakban ezt lehetetlen tartani, ilyenkor 10-12 órát is dolgozom egy nap.

Hogyan telik egy napod?
- Útnak indítom a kis családomat iskolába, óvodába, és egy jó kávé mellett átnézem az előző napi leveleket. Igyekszem minden kérdést megválaszolni, minden kedves vevőm kérésének eleget tenni, majd az egyéni kívánságokat egy táblázatba rögzítem, ide viszem fel az aznapi megrendelések listáját is, amiből dolgozom nap, mint nap. Aztán munka után én is olyan vagyok, mint minden háziasszony: csak a családé vagyok.

Mindig szeretted a kézműves technikákat?
 - Igen, egész kisgyermek koromtól fogva. Mindig „ alkottam” valamit. Pedagógus családba születtem, édesanyám, nagyanyáim is óvónők voltak, ezért szinte minden hétvégén készítettünk valamit anyuval, volt hogy az oviba vagy épp otthonra. Karácsonyi díszeket, koszorúkat, asztaldíszeket készítettünk, rajzoltam, festettem, egyszóval mindig is jelen volt az életemben a kézműveskedés. 


Kép: Decoupage Vmorsy Facebook
A decoupage is csak úgy jött?
- Egy kedves ismerősöm hobby szinten foglakozott vele, és rácsodálkoztam; jééé, ilyenre is lehet használni a szalvétát? Belevágtam és lassan az évek alatt szenvedélyemmé vált. Ennek már 12 éve. Az első évek csak kezdetleges próbálkozások voltak. Ma már magam is megmosolygom az akkor készült tárgyakat. Ezt is, mint minden mást fokozatosan tanulja meg az ember. Lépésről lépésre építed fel a tudást, mígnem eljutsz egy komolyabb szintre, ami már nem is hobby, hanem művészet.

Kép: Decoupage Vmorsy Facebook

Adódik a kérdés: ez a hobbid vagy a munkád?
- Mindig is álmom volt, hogy a hobbim legyen a munkám, de olyan merész álomnak tűnt, hogy bele sem mertem kezdeni a megvalósításába. Aztán a sors úgy hozta, hogy elveszítettem a munkámat és az azt követő hosszadalmas, elkeserítő végül sikertelenül záródó keresgélés után a férjem unszolására, belevágtam a nemcsak hobbi célú ’dekuzásba’. Nagyon lassan indult be, de egyre inkább kezdett körvonalazódni, hogy mi is az, amit én is szeretek készíteni és mi az, ami a vásárlóknak is tetszik. Szerencsére a kettő idővel egymásra talált és lelkesen fogadták a munkáimat. Bevallom őszintén meglepett a nagy érdeklődés, de egyben nagyon jól is esett. Néha még a mai napig nem hiszem el, hogy ennyire sokan kedvelik, szeretik a munkáimat. Később jött az ötlet- a barátnőmtől- hogy szervezzek decoupage tanfolyamot. Ő biztos volt benne, hogy népszerű lesz, én kevésbé hittem benne, végül az élet őt igazolta. Nagyon felemelő érzés a tanítás. Azt hiszem, ezelőtt sosem éreztem ilyet, hirtelen kerek lett a világ számomra.

Kép: Decoupage Vmorsy Facebook

Tekinthetjük ezt már akkor hivatásnak.
- Két éve, amióta elindult a Decoupage Vmorsy facebook –os oldalam; azt hiszem ez már a hivatásom…és a hobby is..meg szerelem; szóval minden egyben.

A decoupage érezhetően női hobbi. Volt már férfi is egyik- másik hétvégi tanfolyamodon?

- Nem, soha. 100%-ig hölgyek járnak hozzám. Valóban ez inkább női hobby. Finom kezeknek való ez a sok aprólékos munka. 

Azon túl, hogy a tanfolyami nap végén a sajátkészítésű alkotását haza viheti az ember, mit tapasztalsz; mit ad még a tanítványaidnak egy ilyen szombat délelőtt?  
Azt hiszem ez igen összetett. Lehet alkotni, valami szépet készíteni saját részre vagy ajándékba. Aki ide jön kikapcsolódik, eszünk-iszunk, rengeteget nevetünk. Jó társaságban töltjük el a napot, olyan emberek között, akiknek azonos az érdeklődési körük. Ebben a mai rohanó világban, kell mindenkinek valamilyen hobby, ami kikapcsolja, amikor minden egyebet letehet, jól érezheti magát. És igen a tanfolyam esetében a hab a tortán, hogy a végeredményt hazavihetik és maradandó emléke lesz erről a sok mindenről, ami nem munkához, kötelezettséghez, elváráshoz kapcsolódik.

Kép: Decoupage Vmorsy Facebook 
- Most, hogy hoztam ezt a nyers fadobozt átalakításra, láttam egyből felcsillant a szemed. Mintha azonnal megláttad volna a végeredményt.
A természetes anyagokat nagyon szeretem. Fa, papír, kerámia, üveg. A legtöbbet fára dolgozom. Ez az anyag egyszerűen adja magát. Ránézek és egyből beindul a fantáziám. Valamiről első ránézésre tudom hogyan decoupage-oljam, valami útközben formálódik.

- Van kedvenc munkafázisod?
Ilyen nincs, az egész tárgy elkészítése „ kedvenc”,  főleg ha ez első mintadarabról van szó.
A munkafázisok folyamán alakul a tárgy olyanná, mint amit az elején elképzeltem. Ezért elkezdeni is jó és befejezni is.
Kép: Decoupage Vmorsy Facebook

- Kedvenc anyagok?
Festék, lakk, antikoló paszta, mindenből meg van a kedvencem. Rengeteg idő volt mire megtaláltam a nekem legmegfelelőbbeket. Itthon az egyik legkönnyebben beszerezhető termékcsalád a Pentart nevéhez köthető. Én is nagyon sok terméküket használom a tanfolyamon is és a mindennapi alkotásokhoz is. Könnyen elérhetőek, az interneten a felhasználásukhoz rengeteg információhoz juthatunk, és minőségben is megfelelő.    
  
- Mik a terveid a jövőben?
Nem vagyok türelmetlen, de nagyon szeretnék már jövőre egy kis üzletet olyan „csoda” boltot, ahova bemész, nézelődsz rácsodálkozol tárgyakra, érzésekre, emlékekre, színekre, illatokra, hangulatokra. Ha ez megvalósulhatna, azt hiszem a legnagyobb vágyam válna valóra. Ez nem csak egy üzlet lenne, ahol saját készítésű tárgyakat árulnék, hanem olyan kézművesek munkáit is bemutatnám, akiket az elmúlt két év alatt ismertem meg és nagyra tartom a munkáikat, a kitartásukat, a lelkesedésüket. Kreatív műhely lenne ez a hely, ahol vásárolhat, nézelődhetsz, alkothatsz és ahol mindent megkaphatsz, mint egy jó szatócs boltban.

Borsa-BorsaBox
Kép: Decoupage Vmorsy Facebook 

Ha tetszettek Orsi kincsei, feltétlenül látogass el a Decoupage Vmorsy fb-os oldalára ;) 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...